10 Eylül 2008 Çarşamba

ÜRETİM ODAKLI ŞİRKET VE MARKA ODAKLI ŞİRKET


Türkiye ürün ve ürün kimliğine odaklı, üretime daha çok önem verilen bir ülkede yaşıyoruz. Üretimin kalitesi de satışı için çok önemli. Marka kimliği vizyonuna doğru ilerliyoruz ama Çin‘le rekabet edemiyoruz. Çünkü, artık maalesef Çin de üretilen ya da yapılan ürünler çok daha uygun fiyatlarda yapıldığı için, Türkiye ve pek çok ülke uzak doğuya doğru yöneliyor. Dolayısıyla buda pek çok açıdan rekabetin artmasına yol açıyor.
Fakat, İtalya böyle değil, markaya ve tasarıma önem veriyor. Marka kimliği,yani hikaye yaratmak için tasarımdan yararlanıyor. Marka yeterince güçlüyse her türlü ürüne uygulanabiliyor. Örneğin köpek ürünleri bile satabilirsiniz. Pek çok ünlü tanınmış markalar ve tasarımcılar artık tek kıyafet yapmıyor. Pek çok alanda çeşitli aksesuarlar, ev dekorasyonu ve evcil hayvan ürünleri imal ediyor. Ve bunlarda iyi bir şekilde rağbet görüyor.
Marka kimliği nedir?
Merkezden hareketli dışa doğru baktığımızda, ürün, tasarım kimliği, satış noktası ve satış marka kültürü marka ruhu müşteri nezninde onu tanınır kılan unsurdur.
Örneğin BMW markası, arabalarının modelleri değişse de arabanın önündeki iki göz şeklindeki havalandırma, her arabada aynıdır değişmez. Tasarım kimliği markanın felsefesidir.
Bunuda da ürün üzerinde uygulandığını görürsünüz. Bu sabit değildir. Geliştirip yönetebilmelisiniz. Büyüyen bir şeydir. Büyümeye ihtiyacı vardır. Tarihçesi ve kökleriyle iletişimi vardır.
Zaman içinde evrim geçirmek zorundadır. Marka felsefesi sınırlarında bu evrimi geliştirmeli. Süreklilik, kalıcılık içerisinde dinamizm sağlanmalı.

İki markayı kıyaslamak istersek;

BRAUN

1-Çok istikrarlı üretim politikası var.
2-Ürün hatları çok benzer.
3-İşlevsellik felsefeyi yaratıyor.
4-Ayrıntılara mekanizmada daha çok önem veriliyor.
5-1963 deki diş fırça makinesiyle 1993 deki
diş fırçası görünüşte çok benziyor.

ALESSİ

Farklı ürünler üretiyor. Ama renklide olsa Alessi olduğunu anlıyorsunuz.

1-Yaratıcılık felsefesi yaratıyor.
2-Malzeme ve bitişlere önem veriyor.
3-Temel bir dil değişikliği var ama marka içinde tutarlı.
4-Yıllar içerisinde aynı malzeme,aynı işlemi görüyor, ama apayrı ürün ortaya çıkıyor.
5-Kimlik tasarımın peşinden gidiyor.
6-Tasarımcılar yenilikler sunuyor ve bunlar Alessi’yi oluşturuyor.

Hiç yorum yok: